Το GENE 698 έχει επιθετικό σχεδιασμό, ο οποίος εκδηλώνεται με τη χαρακτηριστική μορφή βέλους. Ξεκινά με αρκετά στενή πλώρη (είσοδος 55°) και πλαταίνει προοδευτικά μέχρι την πρύμνη. Κύρια γνωρίσματα της γάστρας αποτελούν το υψηλό συνεχόμενο chine και τα τέσσερα παρατροπίδια στην κάθε πλευρά της.
Το σκάφος διαθέτει μπρακέτο 45εκ., το οποίο συμμετέχει στην πλεύση και είναι βιδωμένο στον καθρέφτη. Έχει επιλεγεί αυτός ο τρόπος κατασκευής προκειμένου το σκάφος να μπορεί να δεχθεί και έσω έξω κινητήρα. Τα τρία υψηλότερα παρατροπίδια ξεκινούν λίγο μετά την ακμή της διέδρου και καταλήγουν με ουδέτερη κλίση στο μπρακέτο του σκάφους. Το chine καταλήγει με αρνητική κλίση στο φυσικό τελείωμα της γάστρας, όπως και το χαμηλότερο παρατροπίδιο, που οριοθετεί τη γραμμή πλεύσης του σκάφους στις μεγάλες ταχύτητες. Η γάστρα καταλήγει σε απόλυτη ακμή σε όλο της το μήκος, κάτι που, σε συνδυασμό με το βαθύ V (μεταβλητό deadrise 23-26°), βοηθά ιδιαίτερα στην απόσβεση.
Οι αεροθάλαμοι, ψηλά τοποθετημένοι, δεν συμμετέχουν καθόλου στην πλεύση, αλλά ακόμα και σε στάση, όταν το σκάφος είναι κενό φορτίου, δεν έρχονται σε επαφή με το νερό. Το πάτωμα του καταστρώματος είναι σε ψηλότερο σημείο από τα βρεχάμενα και αυτό έχει αποτέλεσμα την εν στάση αυτοστράγγιση του σκάφους.
Με εξίσου ευφυή τρόπο που ο κατασκευαστής έδωσε όνομα στο σκάφος του (GENE είναι τα αρχικά του ονόματός του, GEorge NEgris) μπορούμε να πούμε ότι σχεδίασε και το κατάστρωμά του, ακολουθώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις που επιβάλλουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, άνεση και δύο κρεβάτια για ύπνο, σε σκάφος λίγο μεγαλύτερο από τα 7 μέτρα.
Η πλώρη του GENE 698 είναι πολυεστερική. Μια πρακτική λύση που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές υιοθετούν, η οποία δίνει τη δυνατότητα να διαμορφωθεί βατήρας για επιβίβαση-αποβίβαση, καθώς επίσης και για τη δημιουργία μεγάλου εσωτερικού χώρου που μπορεί να φιλοξενήσει τον ηλεκτρικό εργάτη, αλυσίδα, σωστικά, ακόμα και την πλευστική συσκευή.
Αξίζει να παρατηρήσετε στις σχετικές φωτογραφίες πως ο κατασκευαστής δημιουργεί ξεχωριστό χώρο για το μάζεμα της αλυσίδας, η οποία περνάει μέσα από σωλήνα χωρίς να ενοχλεί, επιτρέποντας την αξιοποίηση του υπόλοιπου χώρου χωρίς μπερδέματα. Δεξιά κι αριστερά του «βατήρα» υπάρχουν οι απαραίτητες δέστρες, καθώς επίσης και οι τάπες πλήρωσης των δύο ρεζερβουάρ βενζίνης, 180 και 230 λίτρων, και του 100λιτρου ρεζερβουάρ νερού.
Το πλωριό ταμπούκι του σκάφους είναι ιδιαίτερα φαρδύ και μακρύ (1,80μ.). Το βάθος του είναι σχετικά ρηχό, αφού κάτω από το δάπεδό του και ανάμεσα στις διαμήκεις δοκούς φιλοξενείται η δεξαμενή νερού.
Αυτή χωρίζεται εσωτερικά με δύο φρακτές, απαραίτητες για το δέσιμο της γάστρας, οι οποίες διαθέτουν ανοίγματα για την ελεύθερη ροή του νερού. Το μεγάλο μήκος του ταμπουκιού, καθώς επίσης και το μεγάλο άνοιγμά του, το καθιστούν ιδανικό για αποθήκευση αντικειμένων με σεβαστό μήκος, όπως ψαροτούφεκα, καλάμια ψαρέματος, πέδιλα σκι, κλπ. Χωρίς καμία προσθήκη, παρά μόνο με τη μαξιλάρα, δημιουργείται ένα κρεβάτι στην πλώρη για δύο άτομα.
Η κονσόλα του σκάφους έχει αρκετά μεγάλο όγκο. Είναι τοποθετημένη στη δεξιά μεριά, αφήνοντας πολύ μεγάλο πέρασμα αριστερά. Ο χώρος για όργανα και ηλεκτρονικό εξοπλισμό είναι υπεραρκετός και η απόσταση μεταξύ της κονσόλας και του πλωριού ταμπουκιού είναι τέτοια ώστε μπορεί να τοποθετηθεί ψυγείο πάγου.
Με λίγα λόγια, η κονσόλα και η θέση διακυβέρνησης προφυλάσσουν και στηρίζουν κατά την οδήγηση μόνον ένα άτομο, παρόλο που το κάθισμα είναι διπλό. Η πλάτη του καθίσματος είναι ανακλινόμενη με δυνατότητα ρύθμισης, προκειμένου να επιλέξει ο κυβερνήτης την κατάλληλη γι’ αυτόν θέση. Το κάθισμα φιλοξενεί δύο ανεξάρτητους αποθηκευτικούς χώρους, που μπορούν να δεχτούν και ηλεκτρικό ψυγείο (στο κάτω μέρος).
Στην πρύμνη η πολυεστερική υπερκατασκευή αγκαλιάζει τους αεροθαλάμους και δημιουργεί μεγάλο sundeck με ανακλινόμενη πλάτη. Με την πλάτη σε όρθια θέση δημιουργείται άνετος καναπές για τρία άτομα. Στη βάση του καναπέ, λίγο πιο ψηλά από το πάτωμα του καταστρώματος, υπάρχει υποπόδιο, έτσι ώστε τα βραχύσωμα άτομα να μπορέσουν να στηρίξουν τα πόδια τους. Με το ανασήκωμα του καναπέ αποκαλύπτεται ένας τεράστιος χώρος. Στο συγκεκριμένο χώρο μπορεί να τοποθετηθεί τουαλέτα με δοχείο λυμάτων και να περισσέψει αρκετός χώρος.
Φυσικά, οι μπαταρίες, η υδατοπαγίδα, η πρεσοστατική αντλία για το ντους, ο both διακόπτης, όλες οι καλωδιώσεις και οι σωληνώσεις βενζίνης και αυτοστράγγισης είναι τοποθετημένα σωστά και με ασφάλεια.
Στο σκάφος της δοκιμής, δεξιά από τον κινητήρα υπήρχε η σκάλα ανόδου, ενώ αριστερά έμενε αρκετός χώρος για τοποθέτηση βάσης για βοηθητική μηχανή.
Τρεις στεγανές θυρίδες ελέγχου οδηγούν στο εσωτερικό του μπρακέτου, όπου κανείς μπορεί να αποθηκεύσει άγκυρα και σχοινιά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μπρακέτο μπορεί να δεχτεί και ζεύγος κινητήρων.
Ως μέσον πρόωσης του σκάφους της δοκιμής είχε επιλεγεί ο τετράχρονος κινητήρας DF 200 της Suzuki, που φορούσε προπέλα εργοστασιακή ανοξείδωτη βήματος 21,5’’. Το σκάφος έπεσε στο νερό με τρεις επιβαίνοντες, ελάχιστα φορτία και περίπου 200 λίτρα καυσίμου. Το πλανάρισμα ήταν άμεσο (2,8’’) χωρίς ίχνος ορθοπλωρίσματος, οι 25 κόμβοι επιτυγχάνονταν σε 5,7’’ και η μικρότερη ταχύτητα που το σκάφος έμενε πλαναρισμένο ήταν οι 11 κόμβοι. Οι μέγιστες στροφές που ανέπτυξε ο κινητήτας με αρκετό τριμάρισμα ήταν 5.800. Σε αυτές τις στροφές η τελική έφτασε στους 43 κόμβους.
Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη προπέλα έπεφτε λίγο μεγάλη στο σκάφος, με δεδομένο ότι τα φορτία ήταν ελάχιστα και οι στροφές υπολείπονταν περίπου 300 για να φτάσουν το μέγιστο αριθμό. Μια προπέλα 20’’ θα φτάσει το μέγιστο αριθμό στροφών και θα λειτουργήσει πιο σωστά όταν το σκάφος είναι πλήρες φορτίων. Στις 4.000 στροφές, όπου ταξιδεύαμε με ταχύτητα 30 κόμβων, η κατανάλωση έφτανε τα 36 λίτρα την ώρα, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώναμε 1,2 λίτρα ανά ναυτικό μίλι. Σε μια τέτοια περίπτωση το σκάφος με τα ρεζερβουάρ γεμάτα θα έχει αυτονομία για 333 ναυτικά μίλια.
Την ημέρα της δοκιμής στην περιοχή του Λαγονησίου έπνεαν άνεμοι έντασης 4 μποφόρ. Το ύψος κύματος που δημιουργούσε ο στεριανός αέρας έπαιζε από 30 εκατοστά έως και 1 μέτρο, αρκετά ανοιχτά από τα νησιά του Ποθητού, γεγονός που μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε τη συμπεριφορά του σκάφους.
Το GENE 698 έχει πολύ σταθερή και μαλακή πλεύση. Η βαθιά γάστρα του αντιμετώπιζε σωστά τον κυματισμό. Οι μεγάλες κλίσεις που έπαιρνε το σκάφος στις κλειστές στροφές, λόγω υψηλής τοποθέτησης των αεροθαλάμων, ήταν απόλυτα ελεγχόμενες. Δεν παρατηρήσαμε ταξιδεύοντας στα πρύμα τάσεις «καρφώματος», παρόλο που η πλώρη είναι στενή (χωρίς μεγάλη άντωση). Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν ότι το σκάφος δεν «έβρεχε» καθόλου. Ακόμα κι όταν είχαμε τον καιρό στα πλάγια δεν μπήκε σταγόνα νερού στο κατάστρωμα.
Το GENE 698 αποτελεί μια πολύ καλή και αξιόπιστη πρόταση στην κατηγορία του. Με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και δύο κρεβάτια, χωρίς προσθήκες, θα ταξιδέψει με ασφάλεια και θα φιλοξενήσει μια τετραμελή οικογένεια σε καλοκαιρινές πολυήμερες διακοπές.
Εξωτερικό μήκος | 7,30 μ. |
Εξωτερικό πλάτος | 2,85 μ. |
Διάμετρος αεροθαλάμων | 0,48-0,56 μ. |
Αριθμός αεροθαλάμων | 6 |
Βάρος | 900 κιλά |
Δεξαμενή καυσίμων | 230 λίτρα |
Δεξαμενή νερού | 100 λίτρα |
Μέγιστη ιπποδύναμη | 250 Hp |
Ελάχιστη ιπποδύναμη | 175 Hp |
Συνιστώμενη ιπποδύναμη | 200 Hp |
Πιστοποίηση CE | Κατηγορία C |
Κινητήρας: Suzuki DF 200 | |||||
Προπέλα: 21,5’’ ανοξείδωτη | |||||
σ.α.λ. | θεωρ. ταχύτητα | πραγμ. ταχύτητα | λ./ώρα | λ./ν.μ. | ολίσθηση |
2.000 | 15,7 | 7,6 | 12 | 1,58 | 51,5% |
2.500 | 19,6 | 13 | 16 | 1,23 | 33,6% |
3.000 | 23,5 | 17,8 | 23 | 1,29 | 24,2% |
3.500 | 27,4 | 22,8 | 29 | 1,27 | 16,8% |
4.000 | 31,3 | 30 | 36 | 1,20 | 4,2% |
4.500 | 35,2 | 35 | 42 | 1,20 | 0,6% |
5.000 | 39,1 | 38 | 50 | 1,32 | 2,9% |
5.500 | 43,1 | 40,5 | 62 | 1,53 | 5,9% |
5.800 | 45,4 | 43 | 68 | 1,58 | 5,3% |
Χρόνος πλαναρίσματος από στάση: 2,8’’ | |||||
Ταχύτητα 25 κόμβων: σε 5,7’’ | |||||
Ελάχιστη ταχύτητα πλαναρίσματος: 11 κόμβοι | |||||
Συνθήκες δοκιμής Κατάσταση θάλασσας: 3-4Β Φορτία: 3 άτομα και 200 λίτρα καυσίμου |